vinTagesworld Flash forum

Stel zelf een vraag in het flash forum!

Flash game iq-puzzler
blokje door vinTage op 24-06-10 om 13:04
Misschien kennen jullie het spelletje wel van lonpos, genaamd iq-puzzler

Nu, ik heb wat gegoogled en kon het niet vinden, dus ik besloot dat zelf te maken
Ik ben al een heel eind onderweg, het enige wat ik nog moet maken is een controle of een puzzel opgelost is, om dan automatisch de volgende puzzel te starten.

Het spelletje is voor de volle 100% actionscript, behalve een xml file waar de puzzels instaan
Puzzels kan je ook zelf genereren (rechtermuis menu).

Je kan een eerste blik werpen op mijn flash versie van iq-puzzler

Laat me weten wat je ervan vind, het item komt later in de flashcase, en de code in de scriptbase.

Er zijn een paar browser afhankelijke bugs, die heb ik met keyboard events moeten oplossen, maar met de meest gangbare browsers is het spel met alleen de muis te spelen.
Safari is eigenlijk de enige browser die echt moeilijk doet (muiswiel)
Firefox registreerd 2 muiswiel events, dus nadat je een puzzelstuk verlegt hebt, gaat het roteren met 2 stappen tegelijk, vandaar dat ik er stapjes van 45 graden van maakte...

anyhow, komen jullie nog bugs tegen ?

Reply
blokje door W0utah op 24-06-10 om 15:24
Ziet er al zeer goed uit.

Ben toch een probleem tegen gekomen, wanneer ik een stuk vastpak, en hem dan begin te roteren of spiegel, staat het stuk eigenlijk niet meer bij mijn muis, dus op sommige momenten moet ik met mijn muis buiten het "flash venster" en kan ik het stuk dus niet meer neerzetten

Screenshot om het duidelijk te maken, jammer genoeg werd mijn muis niet mee gezet op de screenshot, maar hij stond ergens bij de rode cirkel
http://img.skitch.com/20100624-qiy919jcit2n1pica51gnijuga.jpg

Reply
blokje door vinTage op 24-06-10 om 15:59
Welk stuk moest daar dan liggen ?
Want op je screenshot staan gewoon alle puzzelstukken op :D
Er zit iig wel een checkje in dat (de gehighlighte) balletjes iig niet buiten de swf kunnen ?

Reply
blokje door W0utah op 24-06-10 om 16:02
Euhm, nogal moeilijk om uit te leggen.

Ik had dat donkerblauwe stuk vast, maar wanneer ik het dus draai moet ik met mijn muis buiten het scherm gaan om het op de juiste plaats te krijgen.

Maar vanaf ik buiten het scherm ga, kan ik het stuk dus niet meer neer leggen, ook niet wanneer ik terug binnen het scherm ga

Reply
blokje door vinTage op 24-06-10 om 16:05
Helaas snap ik je niet helemaal.
Je blijft toch altijd het gehighlighte balletje in het scherm houden?
Het draggen gaat met het hele puzzel stuk hoor, dat hoeft niet perse via die gehighligte balletjes.
Die gehighlighte balletjes zijn alleen voor roteren en spiegelen.

Zou je toch willen proberen de bug iets duidelijker uit te leggen

Reply
blokje door W0utah op 24-06-10 om 16:10
Zal proberen, is nogal redelijk moeilijk om het uit te leggen :)

Dus, zal het even in stappen uitleggen:
1. Ik pak een stuk vast
2. Ik roteer het stuk een beetje
3. Omdat je roteert rond het registratiepunt staat het stuk op momenten ver van de muis
4. Om het stuk nu juist neer te leggen, moet je met je muis buiten het scherm gaan
5. Omdat je buiten het scherm bent kan je het stuk niet meer neerleggen
6. Wanneer je nu opnieuw binnen het scherm komt, kan je het stuk ook niet meer neerleggen

Reply
blokje door vinTage op 24-06-10 om 16:16
Bedankt voor de uitleg :p
Maar waarom moet je buiten het scherm om het weer neer te leggen?
Je hoeft niet perse het 'actieve' bolletje te gebruiken om te draggen.

Reply
blokje door W0utah op 24-06-10 om 16:23
Dat wet ik wel, maar omdat je terwijl je aan het draggen bent, ook roteert heb je soms je stuk niet meer vast terwijl je wel nog kan draggen.

Denk dat dit makkelijk op te lossen is, door het stuk te laten roteren rond het punt waar je hem vast houd met de muis.

Reply
blokje door vinTage op 24-06-10 om 16:37
AAAAAH nu snap ik het, jij roteerd met het keyBoard :D

Idd, het is me nu gelukt om de bug te reproduceren
Zal eens zien hoe ik dat oplos, ben nu eerst nog een finisch check aan het bedenken wat niet echt van harte gaat

Reply
blokje door bolukan op 02-01-11 om 00:47
Hoi

Ik heb alle oplossingen uitgerekend (www.bolukan.nl/iqpuzzler/iqpuzzler2d.php en www.bolukan.nl/iqpuzzler/iqpuzzler3d.php) en zocht een manier om ze interactief te maken, toen ik jouw flash tegenkwam. Erg leuk, het lukte me met de flash een puzzel op te lossen.

Reply
blokje door vinTage op 02-01-11 om 20:06
hoi,

Je hebt er flink wat werk inzitten zie ik :)
Ik heb (destijds) wel verder geprutst om het allemaal wat beter te maken etc, maar andere taken weerhielden me ervan om het af te maken.

Nu heb ik naar aanleiding van jouw post weer eens in mn source gedoken, maar ik ben er niet helemaal tevreden meer over, ik zou nu eea anders aanpakken.

Als ik weer eens zin (maar vooral tijd) heb duik ik er misschien weer eens in, no promisses though

Je moet aangemeld zijn om te kunnen reageren.