vinTagesworld Flash forum
Voor mensen die zich vervelen

http://www.telegraaf.nl/digitaal/6633076/__Jobs_vindt_Flash_iets_uit_het_verleden__.html?p=33,2
laatst ge-edit op: 30-04-10 om 11:27
door test op 17-05-10 om 00:47
rodojo gaat voortaan bij zn leraar slijmen
Mn site een kleine update gegeven, altijd leuk om bigMounths te verwijzen naar een 'opzouten' swfje
quote :
hier valt het nu mee, mensen zijn hier redelijk vriendelijk.
Eigenlijk moet ik Woutah gelijk geven, mensen zijn hier bescheiden en zeer vriendelijk, laten we dit thema "Jobs en Flash" als de grote uitzondering beschouwen die de regel bevestigd.
Moet toegeven dat ik niet aanvoel of dit nu "gemeend" of "gefeekt" is. Blijkbaar zitten er toch wat frustraties in de pijp, misschien is het goed dat die eens aan de oppervlakte komen, en dan heb ik het makkelijker met mensen die constant aan de weg timmeren dan van toevallige passanten. Ondertussen zitten we aan pagina 5 en volgens mij is dit een absoluut record, straks worden we nog verplicht om een nieuw item "Jobs en FlashII" te openen. Laat ons hopen..
door W0utah op 17-05-10 om 13:23
Toch maar ff ontopic reageren, HTML5 staat nog lang niet zover als flash nu staat, en volgens mij gaat het ook nooit zover raken.
Wat HTML5 nu kan, konden we 5 jaar geleden met flash ook al, ja, het is handig voor video, maar zelf dan, je gaat weer rekening moeten gaan houden met welke codec je gebruikt ...
Persoonlijk vind ik flash video players zelf leuker, omdat je daar toch nog wat meer mee kan, kijk naar youtube, op het einde krijg je nog een lijst van andere filmpjes.
Cuepoints zetten in een video met commentaar bij, ook leuk.
Dus flash is nog lang niet dood, en het zal ook nooit dood gaan, kijk naar java, dat ding zweeft ook nog altijd rond op het internet :) (of shockwave)
Laat ons hopen dat Adobe voldoende blijft investeren in Flash, zodat ze hun suprematie kunnen handhaven.Volgens mijn bescheiden mening is niet Flash beperkt in zijn mogelijkheden maar de creativiteit van de ontwikkelaars.
Heb vaak de indruk dat men veel praat verkoopt maar dat men weinig of geen potentie meer heeft om iets origineels of aantrekkelijks te fabriceren.

laatst ge-edit op: 19-05-10 om 11:13
Gelukkig geeft adobe en de flash communitie niet zomaar op

En als offtopic extra-tje heb ik
eindelijk mn quote functie in orde gemaakt

Je kan nu gewoon op de quote knop klikken en dan wordt het hele bericht ge-quote, maar je kan ook gewoon regels uit een bepaalde reactie selecteren en dan op quote klikken.
In het 2e geval worden de geselecteerde regels tussen quote tags gezet (zonder opmaak en/of images)
Op het moment dat ik dit schrijf zit de quote function alleen nog maar op de reacties van het forum, maar zal deze weldra ook doorvoeren naar de startpost en de rest van de site.
Mochten jullie bugs tegen het lijf lopen, laat me die dan even weten svp
Hoi!
Het spijt me wat hier gaande was. Ik was gewoon in een soort van \'discussie bui\'. Ik had de hele tijd al een mail willen sturen om m\'n spijt te betuigen, maarja, ik
vergat \'t steeds of ik had er simpelweg geen tijd voor, dus bij deze.
Van \'t één kwam het ander, het werd van kwaad tot erger, maar toegegeven moet worden dat je je ook niet laat(en ook niet moet laten) beledigen. Hierop mijn reacties.
Nu heb ik eigenlijk gezegd wat ik wilde zeggen. Wat je er ook van vind, wat je er ook van zegt en of je het accepteerd of niet, \'t maakt me allemaal niets uit, als je
maar weet dat IK het jammer vind dat \'t zo moest verlopen.
~rodojo
laatst ge-edit op: 11-09-10 om 15:53
door W0utah op 11-09-10 om 17:50
Just to let you guys know, Adobe heeft hun policies voor iOS development aangepast.
Ze gaan nu terug apps goedkeuren die niet gemaakt zijn in hun language.
Apple: http://www.apple.com/pr/library/2010/09/09statement.html
Adobe: http://blogs.adobe.com/conversations/2010/09/great-news-for-developers.html
We gaan dus weer apps kunnen compilen voor de iPhone en ze in de app store krijgen
Ik weet niet of jullie \'t al weten, maar Flash kan dankzij Adobe sinds kort volgens mij worden omgezet naar HTML5. Hier een filmpje: http://tweakers.net/video/2058/demonstratie-max-2010-flash-to-html5-converter.html.
Dit topic is gesloten.