vinTagesworld Flash forum

Stel zelf een vraag in het flash forum!

Bestand moet steeds refreshed worden om gegevens te hebben.
blokje door rodojo op 25-04-10 om 17:24
Hallo,

Ik ben bezig met een klein spelletje wat je kan multiplayeren. Ik gebruik http://www.vintagesworld.be/tutorials/ActionScript/98/ om alle gegevens in .txt bestanden te lezen en ik gebruik http://www.vintagesworld.be/tutorials/ActionScript/4/ om alle gegevens op te slaan. Hij slaat contant alles op.
Hij doet het wel, maar het probleem is, is dat ik dan in de browser naar het .txt bestand moet gaan en dan moet refreshen om de laatste gegevens weer te krijgen.

Samengevat: ik speel spel online->krijg gegevens van anderen binnen als ik begin met spelen->anderen spele door(en ik) maar ik zie ze niet bewegen->ik moet in de browser de .txt bestand openen en [F5] doen->dan zie ik ze op een andere plek staan(waar ze het laatst waren)
Conclusie: ik zou dus steeds steeds op [F5] moeten drukken om live te kunnen spelen. Maar aangezien het geen spelletje klik-zo-vaak-mogelijk-op-f5 is, zou ik dus willen dat het gewoon automatisch steeds kan lezen i.p.v. eerst weer dat bestand te moeten 'herladen'.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

P.S. het is niet zo dat ik het bestand maar één keer uit lees, als het goed is wordt het bestand om de 5 miliseconde doorgelezen.

laatst ge-edit op: 25-04-10 om 21:20

Reply
blokje door W0utah op 25-04-10 om 21:27
http://www.jeurl.be/bestand.txt?time=randomNumberHere

Nu weet ik niet of dat werkt op txt bestanden, maar ik weet dat ik soms met xml files ook dat probleem had, en door hem telkens een unieke url te geven refresht de browser ook de file.

Dus je kan gewoon elke keer de tijd in milliseconden meesturen, aangezien die toch uniek is

Reply
blokje door vinTage op 25-04-10 om 22:05
randomnummers werken ook gewoon op txtbestanden, maar ik betwijfel of dat het probleem is (voor firefox hoogst wss niet, voor ie hoogst wss wel)

om de 5 ms die txtfile ophalen is ook overkill, je mannetjes bewegen toch niet sneller dan de framerate van je swf, dus als die 24 is, dan is 24 keer per seconde die file ophalen ook al goed!!

Update je de player positions wel zodra de file is ingeladen? Dus niet de interval clearen...

edit:

Als je toch sendAndLoad gebruikt, waarom ga je dan klooien met die txt bestanden ?
Je kan in de "loadVars" toch gewoon een string rotten met de nieuwe posities van alle anderen..

laatst ge-edit op: 25-04-10 om 22:10
Reply
blokje door rodojo op 25-04-10 om 22:18
Bedankt voor de tips, ik denk dat ik het hiermee wel kan redden.

quote :

Je kan in de "loadVars" toch gewoon een string rotten met de nieuwe posities van alle anderen..

Wat bedoel je precies? Zou je een voorbeeldje kunnen geven?

Reply
blokje door vinTage op 25-04-10 om 22:30
Nou gewoon, in ontvang.onLoad haal je op wat er nu in je txt file staat..

Reply
blokje door rodojo op 25-04-10 om 22:45
Ik snap hem. Bedankt voor de tip, Vintage!

Je moet aangemeld zijn om te kunnen reageren.