vinTagesworld Flash forum

Stel zelf een vraag in het flash forum!

MC opsplitsen
blokje door rodojo op 24-03-10 om 19:36
Stel je hebt een MC. Is het dan mogelijk om dat MC automatisch als het ware op te splitsen in andere MC('s)?
Bijvoorbeeld, je hebt een MC, dat een blauw en een rood vak bevat. Stel dat ze beide 50 pixels breed zijn. Kun je dan doen dat ie tot 50 pixels een MC maakt(en dus van de blauwe vlak een MC maakt) en van 50 t/m 100(en dus van de rode vlak een MC maakt)?
Misschien is het een beetje onduidelijk

Reply
blokje door vinTage op 24-03-10 om 21:23
Ja dat kan, maar is wel super onlogisch!
Denk gewoon van te voren na en maak gewoon 2 losse mc's die je gewoon in een mc attached...

Reply
blokje door rodojo op 25-03-10 om 16:52
[edit]Ja, dat snap ik, maar ik wil het gebruiken voor iets anders.[/edit]

LOL, als ik dat op die manier doe, ben ik jaren bezig. Mijn vraag was of dit mogelijk(waarschijnlijk dus niet)?

laatst ge-edit op: 25-03-10 om 17:08
Reply
blokje door vinTage op 25-03-10 om 21:52
Vertel dan wat je wilt doen en met welk doel, mss zijn er betere oplossingen..
Toch blijf ik erbij dat je beter gewoon die 2 mc's apart houd en ze in een mc attached!

Reply
blokje door rodojo op 25-03-10 om 22:00
Mijn uiteindelijke doel is, is dat er een MC is, die in tientallen verschillende MC's moet worden opgesplitst, zodat ik er diepte in kan maken.

Reply
blokje door vinTage op 25-03-10 om 22:18
en weer dat opsplitsen, waarom ?

Reply
blokje door rodojo op 25-03-10 om 22:42
Stel je hebt een plateau, en je wilt diepte erin zien. Het plateau is in werkelijkheid gewoon een vierkant vak. Dan wil je natuurlijk dat het een trapezium-vorm krijgt. Voor zover IK weet, is er niet echt een functie om MovieClips een trapezium-vorm te geven.

Maak je kunt dat wel maken als je de MC in kleine MC opsplitst en elke MC bijvoorbeeld wat langer/breder etc. laten zijn. Daarvoor heb ik het nodig, genoeg informatie?

Reply
blokje door vinTage op 26-03-10 om 01:07
Heb je een "begin" picture en "ind" picture, want zover ik het begrijp kan je gewoon met _xScale en _yScale uit de voeten (en bitmapdata)

Maar, waar komt die EERSTE plateau dan vandaan ?
Als je die zelf attached, dan kan je die toch nog vaker attachen op een (lagere) depth maar groter ?

Reply
blokje door rodojo op 26-03-10 om 12:08
quote :

Heb je een "begin" picture en "ind" picture, want zover ik het begrijp kan je gewoon met _xScale en _yScale uit de voeten (en bitmapdata)

Dit is inderdaad wat ik bedoel. Maar wat als je de plateau wilt draaien?

Dit topic is gesloten.