vinTagesworld Flash forum

Stel zelf een vraag in het flash forum!

symbolen delen tussen swf-en
blokje door beess op 29-01-09 om 08:23
Hoi,

Mijn vraag borduurt verder op het gegeven van dat rekenprogramma waar ik eerder over vertelde (http://www.vintagesworld.be/forum/727/):

Kan ik 1 swf maken waar alleen alle objecten in zitten die ik in alle andere swf-en gebruik : bijvoorbeeld een knop om een activiteit af te sluiten, die overal hetzelfde moet zijn. Ik steek die dan in deze "bibliotheek" en haal die er telkens uit als ik die nodig heb. Als ik die dan wil veranderen, moet dat maar op 1 plaats...

Ik geloof dat het mogelijk moet zijn, ben er al eens mee bezig geweest, maar het is me nog nooit gelukt. Kan je me op weg zetten ? TIA !

Reply
blokje door vinTage op 29-01-09 om 16:18
Gewoon een shared shared library aanmaken.
Je moet dan wel gaan werken met attachMovie

Reply
blokje door beess op 29-01-09 om 16:46
Ondertussen al wat verder gesukkeld, en een kort experiment was al geslaagd. Maar dat werkte niet met "attachMovie" :
- een bibliotheek-swf maken, bij de symbolen die je wil gebruiken kies je de eigenschappen - advanced - "export for runtime sharing" aanvinken en een geldige url geven naar de plaats waar je de bibliotheekswf gaat bewaren.
- een nieuwe fla starten en daarin File - import - open external library

Nu kan je symbolen verslepen op je nieuwe stage. Als je de symbolen aanpast in de bibliotheek, dan worden ze ook aangepast weergegeven op de nieuwe fla.

Ik hoop dat het zo werkt, want ik ben me nu zo aan het voorbereiden...

Dit topic is gesloten.