vinTagesworld Flash forum
door W0utah op 24-02-08 om 10:36
Ik zit met een klein probleempje.
Ik heb eigenlijk een soort van oneindig grote Movieclip nodig.
In die movieclip staat op verschillende plaatsten tekst, maar die tekst kan dus ook buiten beeld liggen.
Nu als ik die moviclip een vaste waarde geef kan ik enkel verschuiven wanneer ik op de movieclip zelf klik, dus niet op alles wat daar buiten ligt.
Nu had ik geprobeerd mijn hele stage te verschuiven, maar dan gaan andere movieclips ook mee die niet verschoven mogen worden.
Als je de stage verschuift, dan verschuift alles mee inderdaad, gelukkig maak, anders was de stage niet wat we dachten dat het was

Ik weet niet wat je van plan bent, maar mischien is het een optie om voor elke mc die buiten het zichtsveld staat een button te tonen en als je daarop klikt dat die buitenbeel_mc dan via de tweenclass naar het zichtsveld geschoven word.
Een andere optie is om een soort "mini map" van je hele stage te tonen ergens in een hoekje, met daarin gewoon een totaal beeld van je stage en dus ook alle mc's in.
Via de kleine knopjes in die mini map kan je dan de de mc draggen.
door W0utah op 24-02-08 om 11:04
Je eerste mogenlijkheid is volgens mij geen optie, want als er wat veel opstaat, zullen er veel buttons komen.
Maar dat van die minimap zie ik wel zitten.
Of ik maak gewoon 4 knoppjes waardoor je kan verschuiven en zet ze ergens op het scherm.
Dit topic is gesloten.