vinTagesworld Flash forum
Raar fenomeen waar zeker een uitleg voor bestaat.
Zet op mijn Stage een combobox "mijnKlas" en een druktoets "druktoets". Wannneer ik op de druktoets druk reageert het as-script onmiddellijk. Wanneer ik de combobox gebruik werkt de druktoets af en toe of niet meer?
actionscript code
var aklassen:Array = "1a,2a,3a,4a,5a,6a".split(",");
var aklassencode:Array = "1,2,3,4,5,6".split(",");
var klaskeuzelabel = "";
var klaskeuzedata = "";
var na = 0;
while (na<aklassen.length) {
mijnKlas.addItem({data:aklassencode[na], label:aklassen[na]});
na++;
}
var comboboxListener:Object = new Object();
comboboxListener.change = function(evt_obj:Object) {
klaskeuzelabel = mijnKlas.selectedItem.label;
klaskeuzedata = mijnKlas.selectedItem.data;
trace("uw keuze "+klaskeuzelabel);
};
mijnKlas.addEventListener("change", comboboxListener);
mijnKlas.selectedIndex = 0;
/////////////////////////////////////////////////////
druktoets.onRelease = function() {
trace("druktoets ingedrukt");
};

Edit 2 uur later: Als ik de component "button" neem dan is er geen probleem, heeft wel het nadeel dat je deze niet meer zelf kan ontwerpen.
laatst ge-edit op: 25-09-07 om 13:35
Ik heb hier een keer of 40 getest, maar geen probleem
Kan dat een versie verschil zijn?
laatst ge-edit op: 28-09-07 om 10:48
Lijkt me sterk.
De code die er nu in je start post staat heb ik getest, een knopje erbij getekend en geen problemen ondervonden, de combobox word netjes gevuld en de knop geeft de trace, na 500 keer de combobox te veranderen blijft de combobox alles netjes tracen en tussendoor de button ook.
Heb je mischien ergens anders een gelijke naam ofzo gebruikt, of is die code alle code die je gebruikt hebt ?
Kan je me uw fla en swf eens doorzenden.
Dan doe ik hetzelfde.
Alvast dank
Groetjes
Gustaaf

laatst ge-edit op: 26-09-07 om 14:26
voorbeeld werkt goed, MAAR...
Het bestand wat jij me doorstuurde was gemaakt met een oudere versie van flash denk ik, WANT toen ik de versie die je me mailde uit teste, had ik inderdaad een happerende button...
Dat vond ik gek, want ik had er gisteren (of was het eergisteren..) ook zon ding gemaakt en dat werkte ook zonder problemen.
Dus ik maakte weer een nieuwe en die deed het weer goed, dus ik wilde hem opslaan als versie flash8 om naar jou te sturen en naar flash8 omdat jij geen cs3 gebruikt...en verrot...hij happerde..
Het lijkt dus inderdaad op een bug of zoals je al aangaf, een versieverschil, of toch in ieder geval iets waar ik ook niet bekend mee ben..
Long story short, ga flash CS3 gebruiken

laatst ge-edit op: 26-09-07 om 19:08
Dank Vin voor je info en test.
Een vraag die ik me al een poosje stel ..en misschien ben ik niet de enige
Wat is het verschil ts Flash 8. en CS3?
Behalve de layout merk je weinig verschil als je gewoon as2 doet.
Natuurlijk heeft de CS3 er een extra variantje AS bij (as3), maar je kan zonder problemen as2 gebruiken.
Als je as3 gebruikt (wat echt een hele overstap is) dan is je movie tot 9 keer sneller dan dat hij in as2 zou zijn, verder heeft as3 natuurlijk veel nieuwtjes (welke precies weet ik nog niet, want ik heb de basis nog maar voor 10% oid....)
Maar CS3 is toch Photoshop wat is dan het verband met Flash?
Dit topic is gesloten.